Menu Luk

Til samtlige svømmere og instruktører på LØRDAGS-HOLDENE
Ændringer i holdplanen fra uge 43

Vi har fra bestyrelsens side forsøgt at opretholde tilbud til alle vores svømmere, samtidig med at vi har været forpligtiget til at overholde de givne og skiftende restriktioner. Specielt lørdag er problematisk pga. de store børnehold mellem kl. 8.00 og kl.10.00.

Med den nuværende holdplan kan vi ikke overholde forsamlingsforbuddet og afstandskravene i omklædning.
FRA LØRDAG D. 24. OKTOBER – uge 43, er der derfor flg. ændringer i holdplanen.

Hold 191 Haletudserne svømmer kl. 8.00, tidligere kl. 8.05

Hold 391 Guldfiskene svømmer kl. 8.00, samme tid.

Hold 433 og 435 Delfinerne lægges sammen og svømmer kl. 9.00
Der er en ændring for begge hold. Hold 433 tidligere kl. 8.00 og 435 kl. 8.40.

Hold 225 Skrubtudser svømmer kl. 9.00, tidligere kl. 8.40

Hold 385, Krabber svømmer kl 10.00, tidligere kl 9.30

Hold 398 Krabber svømmer kl. 10.40, tidligere kl. 10.10

Hold 845 Familiehold svømmer kl. 11.20

Alle hold får 40 minutters svømning i lighed med de øvrige hold.

Det skulle gerne give mere plads, også i omklædningsrummene, men det er forsat ikke muligt for forældrene til de større børn, altså Krabber og Delfiner at opholde sig i omklædningsrummene eller hallen.
Af hensyn til de øvrige svømmere og de førnævnte og kendte restriktioner skal badet, både før og efter overholde de gældende regler vedr. hygiejne og hårvask eller brug af badehætte, men samtidig gøres så kort som muligt.

Der er et øget fokus på foreningsaktiviteter fra myndighedernes side, så alle vores medlemmer bedes respektere ovenstående og samtidig udvise tolerance og forståelse for den indsats som vores frivillige instruktører udfører.

Spørgsmål vedr. ovenstående kan sendes til klubben på :
kontakt@bhsklub.dk

På bestyrelsens vegne
Rina

Svømning
Vi forventer at køre alle hold – UNDTAGEN LØRDAGS HOLDENE – som normalt fra mandag den 19. okt.

Til samtlige medlemmer og instruktører i BHS

Corona-restriktioner og forsamlingsforbuddet på 50 er vi desværre stadig omfattet af i BHS, men vi har nu modtaget mere uddybende retningslinjer fra Dansk Svømmeunion, som bevirker, at vi lettere kan gennemføre vores svømmeundervisning i de kommende uger.

Her følger information om hvordan vi afvikler svøming fra uge 41 og frem til vi hører andet fra regering eller forbund.

Vi SKAL fortsat sikre, at der max. er 16 pers. i omklædningen af gangen.
6 på hver side af væggen i omklædningen og 4 i bruseren.

Vi oplever, at børnene er blevet rigtig gode til hurtigt at komme igennem omklædningen, men vi oplever fortsat flere gange om ugen, at de voksne har svært ved ikke at tage ophold i omklædning og i svømmehal.

Vi vil derfor endnu engang opfordre til, at forældre, søskende m.m. undlader at tage ophold i omklædning og svømmehal.

Der er meget pres på omklædningsfaciliteterne i skiftet fra ét hold til det næste, så der er simpelthen ikke plads til andre end svømmerne. Vores instruktører har fortsat opsynet med omklædningen, så skulle der være spørgsmål ifm. omklædningen, så hjælper de med dette.
Hvis du som forælder er nødsaget til at hjælpe dit barn i omklædningen, så kontakt instruktørerne, så hjælper de med at skabe mulighed for dette.
Børn fra skolealderen forventer vi er selvkørende i omklædningen.

Ift. retningslinjerne fra Dansk Svømmeunion, så må vi fremover afvikle vores svømmehold som 2 særskilte grupper.
Dvs. gruppe 1 er dem der svømmer i det mellemste bassin og gruppe 2 er dem der svømmer i det store.
Det betyder, at vi i gruppe 1 må have 20 personer af gangen, og i gruppe 2 må vi have 50 personer ad gangen.
Det betyder, at vi som udgangspunkt kan afvikle alle vores svømmehold som normalt.
Dog må vi ikke blande grupperne, og det betyder, at de sidste 10 minutters ”fri leg” fremover kun er i det bassin man tilhører/har svømmet i.
Grupperne må hellere ikke blandes inden svømningen, så svømmerne bedes gå direkte hen til det det bassin man svømmer i, så vi ikke overskrider forsamlingsforbuddet på 50.

Vi er klar over, at nogle af vores tidligere mails er blevet opfanget i spamfiltre, så fremover lægger vi også informationen på vores hjemmeside.
Vil I hjælpe os med at give informationen videre til de forældre/medlemmer I taler med, og evt. nævne, at de meget gerne må holde sig opdateret på hjemmesiden, hvis de mod forventning ikke har fået mails fra os?

På bestyrelsens vegne
Rina og Christina